Krize je stav nouze, kdy v podniku klesá produkce a hromadí se problémy.
Ale i když se vám ve firmě kupí dluhy, nemusíte si ještě zoufat. V životě prostě jsou chvíle, kdy se nedaří. Důležité je uvědomit si, že stále existují možnosti, které vaše podnikání postaví na nohy. Jedním způsobem, jak vaší firmě pomoci vybřednou z krize, je revitalizace. Revitalizace firmy se realizuje na základě souhrnné analýzy jejího aktuálního stavu. Důkladné analýze jsou podrobeny například tyto oblasti:
- prodej
- marketing
- management (řízení) firmy
- provoz firmy
- personál
- firemní kultura
S revitalizací je to podobné, jako když cítíme, že na nás leze nemoc. Jdeme včas k lékaři, ten analyzuje symptomy, stanoví diagnózu a určí způsob léčby, neboli ozdravení. Ozdravení je pak rovněž první možností, jak váš podnik revitalizovat. Dochází při něm k úpravám běžných problémů, které sice nemají existenční charakter, avšak jejich vyřešení přinese překvapivé výsledky.
Druhou možností, jak revitalizovat firmu, je zapracovat na jejím lepším rozvoji. Jeden z nejvýznamnějších činitelů, jak úspěšně rozvíjet firmu, je ujasněná strategie a schopnost firmy flexibilně reagovat na proměňující se stav v obchodním světě. Dále je poté nutné zefektivnit celý chod firmy a mít dostatečně motivované zaměstnance.
V Česku se podnikatelé pomoci odborníků na revitalizace firem zatím vyhýbají a zbytečně nechávají problémy firmy zajít do takové fáze, kdy už je většinou každá snaha marná. Mnoho takových podnikatelů má ale jen špatný pohled na to, v čem tato pomoc spočívá.
Mnozí majitelé firem se procesu revitalizace vyhýbají proto, že mají pocit, že tím přiznávají svou neschopnost vést vlastní firmu. Opak je ale pravdou. Právě pokora a schopnost přiznat si svou nedokonalost patří ke ctnostem, které vedou k touze neustále se zlepšovat. A to je ten klíč k úspěchu, jak osobnímu, tak i v podnikání. Slovy Charlieho Chaplina: „Zajímám se o budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.“ Chcete-li si uchovat zdravou a efektivní firmu, zajímejte se v čas o její budoucnost tím, že přijmete pomoc odborníků, kteří ji mohou „ozdravit“ a nastartovat k dalšímu rozvoji.
Revitalizace může firmě či podniku pomoci:
- zvýšit údernost marketingu
- zlepšit interní komunikaci a spolupráci
- zefektivnit management
- zvýšit tržby
- mít pod kontrolou finanční řízení a cash-flow
- zlepšit práci obchodních zástupců a obchodního oddělení jako takového
- zlepšit organizaci práce a firmy jako takové
- a další